Wonen in Portugal – Onze derde maand

Share on linkedin
Share on twitter
Share on reddit

Dit was een erg drukke maand met veel bezoek uit Nederland waar we een hoop leuke dingen mee gedaan hebben. Ook zijn we tussendoor een paar dagen op vakantie geweest in Nazaré en Lissabon. Mijn man en dochter zijn jarig geweest en op school zijn weer leuke activiteiten georganiseerd.

Bezoek uit Nederland

Tegen het einde van het bezoek van mijn ene zwager, kwam mijn andere zwager met een vriend en hun kinderen bij ons in huis logeren. Ook twee neefjes waren mee die hun eigen appartement hadden gehuurd. Een paar dagen later kwam een vriend van mijn man met zijn vriendin en zoon ook langs die een huisje in de buurt hadden gehuurd. Een paar dagen na het vertrek van hen, kwam de tante van mijn man een weekje bij ons logeren.

We hebben onze tijd met het bezoek goed benut en hebben ze de mooiste en leukste plekjes van de Algarve laten zien. Samen hebben zijn we op de volgende plekken geweest:

• Kart Almancil
Barragem Algarve Portugal
Speeltuin Praia Grande Ferragudo

Nazaré

Tussen het bezoek door in de voorjaarsvakantie, zijn we er zelf drie dagen tussenuit gegaan naar Nazaré en Lissabon. Nazaré staat bekend om de hoge golven. We vertrokken donderdagmiddag naar Miramar Hotel & Spa in Nazaré. Een fijn hotel met uitzicht over de stad, het strand en de zee en een buitenzwembad (waar het te koud voor was) We aten aan de overkant bij restaurant Pangeia die bekend staat om de lekkere octopus. Op vrijdag zijn we na het ontbijt naar het surf museum in Forte de Sao Miguel Arcanjo geweest. Vanaf hier kun je heel goed de hoge golven zien en ze hebben een expositie met surfboards, bodyboards, jetski’s en foto’s en filmpjes van de surfers. Daarna hebben we door de duinen gewandeld en hebben we de auto gepakt naar het centrum. We hebben geluncht bij Augusta (aanrader voor de lunch). Na de lunch liepen we naar de tram, Ascensor da Nazaré die ons omhoog naar Sitió bracht. We liepen weer terug via de trap waar je een prachtig uitzicht hebt over de stad en kan schommelen. Toen we terugkwamen hebben we genoten van het weer, de meeuwen en de golven aan het strand. We aten aan het strand en gingen terug naar ons hotel. Gelukkig hadden we alle highlights in één dag gezien, want voor de volgende dag was er flinke regen voorspeld.

Kijk voor meer tips over Nazare op Saudalicious.com
Nazare schommel

Lissabon

Lissabon ligt op de route tussen Nazaré en Silves. Omdat het flink regende de hele dag, zochten we een binnenactiviteit. We kozen voor het trampoline- en klimpark Quantumpark. We hebben ons daar twee uur vermaakt met spelen en springen en tijdens het zoeken naar een restaurant vonden we een Nederlandse snackbar. We hebben daar friet, frikandellen en kaassouflees gegeten en de enige echte chocomel gedronken. We reden terug naar huis over de legendarische brug, Ponte 25 de Abril (die meteen herinneringen aan Full House oproept) en langs het beeld Sanctuario de Cristo Rei.

Verjaardagen

Op 25 februari was mijn man jarig. Op dat moment waren zijn broers en een goede vriend van hem op bezoek, dus dat maakte het extra feestelijk.  We hebben het gevierd bij Kart Almancil. 2 maart was onze oudste dochter jarig. Omdat het meeste bezoek die ochtend vroeg weg ging, vierden we het één dag eerder. We zijn samen naar Zoo de Lagos gegaan, hebben sushi afgehaald bij Goshiki en hadden zelf chocoladetaart gemaakt. Ze is verwend met een jurk, ketting, skeelers, bodyboard, beach ball en make-up. Een paar dagen later ontving ze nog een mooi cadeaupakket van haar beste vriend uit Nederland met o.a. Robux en snoep.
Verjaardagstaart 10 jaar
Traktatie poppetje fruit groente snoep

Werk

Terwijl ik in Portugal ben, wordt mijn kapsalon bemand door Jacky. Voor haar beheer ik o.a. de agenda en doe ik de bestellingen. Ik was deze maand een samenwerking aangegaan met HairLust. Zij stuurden mij een aantal producten op om te reviewen. Je vindt dit artikel op KrullenTemmer.nl

HairLust voor krullen

Schoolactiviteiten

Op NOAP hebben ze ook een aantal leuke activiteiten gedaan:

• Gekke haren dag (mijn zoon heeft gewonnen!)
  • Carnaval
  • Insecten zoeken
  • Insectenhotel maken
Gekke Haren Dag

Het weer

Het weer viel nogal tegen deze maand. Het regende regelmatig en soms was het koud (15 graden). Ook hadden we last van de Sahara stofwolk die de zon blokkeerde.

wolken atlantische oceaan

Restaurants

We hebben nog een aantal smakelijke restaurantjes ontdekt:

• Mosaiko in Silves
  • Ramires in Guia (bedenker van kip piri piri)
  • Cozinha de Sonia in Portimao

Ook ben ik nog naar een Ladies night in Semixo, Lagoa geweest. En heb ik een Indiase kookworkshop van Riz Bakht via NCA Portugal gevolgd.

Portugees leren met Duolingo

De vriend van mijn man en zijn dochter spreken vloeiend Braziliaans Portugees en konden zich hier goed verstaanbaar maken. Omdat er weinig Europees Portugees lesmateriaal te vinden is, besloot ik met DuoLingo Braziliaans Portugees te leren. Ik heb een familiepakket genomen en het hele gezin doet mee. De volwassenen oefenen Portugees en de kinderen Engels.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.